söndag, augusti 05, 2012

Nordic Championships 2012 – söndag

Albin på Nittróglusserin igen. Ärevarv!
Full fart!
Kanéli och maken fick sitta i trappan en stund, när alla läktare var upptagna!
Pållen har bråttom.
Speedpass!
Guldmedaljör Stian Pedersen på Globus – toksnabb tölt och passhäst!
Vackert töltsteg!
Ärevarv med vacker häst!
Så här fort kan det gå! 

Båda dessa dagarna var det sol med tidvis molnighet, ganska blåsigt och ca 21 grader. Perfekt väder! Det blev bara ett regnstänk under söndagen, men det märktes knappt!

Idag åt vi hamburgare till lunch, köpt invid banan, varmed man kunde se lite prisutdelningar och ärevarv medan man köade. Effektivt!

Träffade en ridgruppkompis och en man som brukar träna uppe i Sålanda som vi. Annars såg jag ingen jag kände.

När tävlingarna var slut och vi hade tittat klart i alla shoppingtält, åkte vi hem! Stannade i Kumla (!) och åt tokgod pizza med riktig breasola/parmaskinka/mozzarella på. Alla fick vi förstås lite fel, men gott var det, och jag kunde ju plocka bort de soltorkade tomaterna från min. Det förstår man ju, att det är fel om jag serveras tomater! Urk – tomater är en styggelse! 

Vi kom hem lite innan midnatt, och maken tittade till djuren. Kanélikompisen sov över – annars hade hon haft ännu en timmes resa framför sig! Jösses, vad vi sov!

Inga kommentarer: