söndag, augusti 26, 2012

Kräftskiva med konsekvenser...

Maken och Mökkvi på ridlektion!

På lördagsmorgonen var det premiär för höstens ridlektioner uppe i Sålanda. Bara maken kan ju vara med, Saga får fortfarande bara promeneras. Så han har en given assistent i mig!

Väl hemma blev det lunch, och sedan började vi förbereda för den årliga kräftskivan i vägföreningen, som brukar gå av stapeln hos oss numera. Hästarnas ligghall, som ju bara används om vintern, har visat sig vara en förnämlig festlokal!

Varje år brukar möblerna dyka upp av sig själva. Men kl 16.30 hade de inte dykt upp... Jag ringde runt lite och hittade dem snart. Så vi åkte snabbt bort och hämtade dem. Och fick veta redan då att i alla fall tre hushåll inte kunde vara med....

Vi brukar inte skicka ut inbjudningar, "alla" vet ändå när det är, men lite oroliga blev vi, att ingen skulle komma! Och det kom bara fem personer! Men de kunde berätta att många av de andra hushållen också fått förhinder, så de hade i alla fall vetat om att det var kräftskiva idag.

Men närmsta grannen kom och han hade inte vetat att det var denna dag! Känns ju fubbigt att vi missat det! Så nästa år ska jag skicka ut en ordentlig inbjudan! Och se vilka som kommer! Om väldigt få kan komma, kan man ju kanske flytta festen till en bättre tid!

Hur som helst hade vi väldigt trevligt, vi som var här. Och grannen som inte fått en inbjudan, kom tillbaka lite senare på kvällen, efter att hans födelsedagsfirande av sonen var över, och fick sig kräftor och snaps han med!

Så pass trevligt hade vi, att jag dagen efter led av en ohygglig träningsvärk i kolan... Jag gjorde inte många knop under söndagen. Underbare maken städade i ligghallen, skötte djuren och var extra snäll mot mig. Stupid snaps...

Inga kommentarer: