fredag, december 17, 2010

Vardagsedge och tokshopping i kanans land!

Det var halt i torsdags.. (Bild snodd från GP).

Så klev man upp tidigt i onsdags (voine, voine) för att lämna Forden på service. Fortsatte mot sta'n i Volvon då en bekant Facebookar till maken att 45an är avstängd! Helt avstängd! En brand i en däckfirma intill vägen i Surte gjorde att explosionsrisk förelåg, eftersom det fanns gastuber vid branden. Så det blev långsam kö mot Bohus, och efter Jordfallsbron långsam kö ut på E6. Hatar att köa! Men fram kom vi! På kvällen vid 18-snåret öppnades 45an igen, så vi kunde köra hem som vanligt.

Torsdag morgon. Snöblandat regn! Stora blöta blaffor föll på bilrutan fortare än vindrutetorkarna hann svepa bort dem, vinden riste i bilen och ibland kom kaskader av vatten från fordonen som stod på i motgånde körfält! Fick stanna helt två gånger, för att jag inget såg! Vägarbetenas markeringar igensnöade eller igensmutsade och alla ljus speglade sig i sjöarna på vägen. Kanske hade ett amfibiefordon varit behändigt.

Det är då man hakar på bilen framför. Följer de röda lyktorna och hoppas att de ska till samma plats som jag. Men en och annan medtrafikant kanske kände sig förföljd ... Någon dag hamnar jag på någons garageuppfart...

Vad gör Kung Bore? Tar ledigt plötsligt en dag i smällkalla vintern, VABbar eller vad han gör, så det blir töväder!? På västkustskt manér, frös det naturligtvis på till kvällen. Så det blev tok-halt överallt!

Idag hade jag det lite lugnt på jobbet. Ett gyllene tillfälle för en julklappsrusch! Långlunch! På drygt 1 timme och 45 min hann jag från övre Avenyn till bortersta Nordstan tur och retur och inhandla alla julklappar! Löjligt effektivt! Får säga att detta väckte viss beundran på kontoret, och en arbetskamrat undrade om hon kunde anlita mig som julshoppare! Tror inte det. Jag kom tillbaka till kontoret totalt utmattad och genomsvett. Svårt att kombinera klädsel för 10 minusgrader och instickare i rumstempererade butiker.

Tog en Martini med en arbetskamrat på Locatelli, medan vi väntade på att våra respektive skulle träna färdigt. Vi beslöt där och då att vara noga med att det skulle förbli så i framtiden att just respektive var de som tränade och just vi skulle sitta och dricka i en bar. Helt enkelt en bra arbetsfördelning! Maken kom och hämtade mig vid 18-snåret och jag staplade försiktigt bort till bilen på den isiga P-platsen. Tur man har bilen, för promenera går ju knappt, och bussar & tåg verkar inte funka! Väl hemma skötte vi våra djur och halkade omkring på hemmanet, där 5 mm snö på förrädiskt sätt lagt sig över isarna...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har för mig att det är i Dirk Gentlys Holistiska detektivbyrå (Douglas Adams) som detektiven har som en princip att ibland bara följa efter en bil och se vad som händer i förhoppningen att därmed lösa ett fall. Om jag minns rätt fungerar principen förvånansvärt bra. Så om du bara följer efter en bil kanske du faktiskt kommer hem. /Vev