måndag, december 20, 2010

Mycket-gjort-måndag

Söta Saga

Sol och snöfall – samtidigt

08.30 ringde klockan och jag morgonfodrade pållarna. En timme senare proppade vi Volvon full med grejer som ska till återvinningen. Jösses vad mycket det blir! Väl på återvinningsstationen var ju kartong-containern överfull. Såg det ut som. Men Karon kan knôka! Vi fick i allt, med lite våld!

Så åkte vi till verksta'n och hämtade nyservade och DITEC-behandlade Forrden som nu blänker så fint så det är synd att köra ute i smutsen med den!

Väl hemma gjorde vi i ordning pållarna och red ett pass i ridhuset. Det gick bra för oss båda! Och pållarna rörde sig bra!

Tillbaka på gården fick jag snart fånga in Stilton och åka till veterinären för återbesök om benet han var skadad i. Jag fick beröm för att han gått ner 4 hg i vikt! Och benet friskförklarades! Så skönt! Åter hemma hade maken gjort lunch som snabbt slank ner.

Därpå var det dags för julklappsinslagning. Många paket blir det! Mozzy ville gärna hjälpa till, så kära familj – ha överseende med tuggmärkena på presentsnörena ... Så skrev jag adresser på alla julkort och betalade räkningar.

Under tiden var maken extremt effektiv, och sorterade och strök tvätt medan diskmaskin och tvättmaskinen gick, och Trilobiten dammsög. Arbetande maskiner. Det gillar vi.

Eftersom vi gick upp så tidigt blev eftermiddagen jättelång, efter att alla "måsten" var avklarade. Ovan känsla!

Läste i GP att man blir fulare av sömnbrist. Hm. Om jag sov ordentligt varje natt borde jag ju i så fall bli otroligt vacker! Eller? Med tanke på vilken sömnskuld man brukar ha ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller, som en viss person sa en gång i tiden: Förr var jag ung och söt. Nu är jag bara och. Himla tur att det finns ungherrar som gillar "och". Även om min emellanåt nog tänker ock, ock!/Vev