söndag, december 26, 2010

Tok-vit jul hos mor & far

Kinaschack – som vanns av unge ödmjuke herrn till höger. Som tur är. Min syster och min far är nämligen tidernas sämsta vinnare, och vinner någon av dem så får man veta det. Om och om och om igen... Och igen.

Rögad åål!

Trollastenen i vinterlandskap.

Sol i storskogen – tja, den är inte så stor. Men hög!

Syster & mor på promenix!

Nevöerna varvade oss.

Helikopterflygning.

Tomten kom på julafton! Dvs jag i tomteluva ... Mycket julklappar blev det och jag och kära syster måste ha varit snälla, för nu är vi så väl förplägnade med skönhetskrämer, så vi kommer att få de lenaste kinderna i hela riket! Många andra klappar blev det också, så julklappspåsen hem blev något tyngre än julklappspåsen jag hade med mig!

På juldagen skottade vi och röjde snö från taket över "stora entrén" för att hindra att förra årets nesliga incident, då taket över "stora entrén" helt enkelt lossnade från huset pga snömassorna. Jag försökte även rädda en buxboms grenar från att knäckas av snön, men tokstora är buxbomarna på Bellevue, så det var svårt att nå i toppen! Det hanns även med både promenader och rejäla måltider denna dag med strålande sol!

På annandagen efter lunch körde jag hemåt igen, med en solig och fin väderprognos i bagaget. Jag hann knappt ur byn förrän det började snöa. I Halmstadstrakten snöade det rejält och var slirigt, och snöfallet lättade först vid Varberg. Men jag kom hem som jag skulle, till 4 hungriga katter!

Inga kommentarer: