söndag, december 05, 2010

Sawila skräms!

Lunchdags!

Kolla Sawilas gap (den röda i bakgrunden).

Tre tjejer.

Jag fick skrämselhicka! När jag kraftfodrat alpackorna, såg jag att Sawila gick med munnen öppen! Och hon verkade inte kunna stänga den! Jag räckte henne lite hö och hon dreglade och tog det i munnen, men slöt inte munnen om det! Blev jätteorolig!

Så jag gick till maken som provade att rida Mökkvi en kort stund, för första gången sedan konvalescensen. Mökkvi gick ganska bra, men är fortfarande lite "svag" i vänster fram. Det har han i och för sig alltid varit. Men han stöder bra på benet nu och är inte så snubblig som han var innan. Fast oron för Sawila, gjorde att jag hade svårt att fokusera. Så gick jag till alpackorna igen, medan maken sadlade av. Och då stod Sawila och mumsade hö precis som vanligt! Sådan lättnad!

För säkerhets skull samlade vi dem i deras fålla och kände igenom alla alpackorna och deras käkar. Men kunde inte hitta något på Sawila. Utom tjock päls...

Kanske hade hon tillfälligt haft något i käken som hon själv lyckades få bort. Kanske "vädrade" hon bara munnen efter att ha spottat på kompisarna. Men det var så skönt att hon var som vanligt igen!

2 kommentarer:

Ylle sa...

Katarina, precis sån skrämselhicka fick jag för över en månad sedan när en av mina pojkar gick med underkäken hängande, efter att de hade lekfightats... men det visade sig att när de har spottat så tycker de själva att maginnehållet de spottar ut smakar så äckligt, så då går de med munnen öppen ett tag.. och vill def inte ha godisar under ett tag... bara så att Du vet! hälsningar Ylle

Karos Corner sa...

Tack Ylle, skönt att höra att det är helt normalt. De hade ju kivat lite om kraftfodret.