lördag, januari 23, 2010

Sååååååå sömnig och bortslarvade arbetskamrater

Maken behövde vara på jobbet tidigt. Så 06.30 gick jag ut och morgonfodrade pållar och brottades med motorvärmarsladden. På sistone har det lyckats komma fukt i den, så jordfelsbrytaren går, när man sätter den i bilen. Det går bra om man har sladden inomhus hela natten. Men är den ute, så funkar det inte. Så jobbigt! Behöva gå in i det mörka huset, famla sig fram och slå på strömmen igen.

Var på jobbet kl 08.00 med två arbetskamrater, och snart kom en till. Det vara bara vi fyra. En god stund. En dammsög hela kontoret, en gjorde fint i det kaotiska köket, en plockade undan prylar och jag torkade av alla ytor – så snart var allt fint igen! Dagen fortskred tämligen lugnt, och arbetskamrater dök upp efter hand, i olika status efter gårdagens fest.

Så kom Arbetskamrat U som varit nykter hela kvällen (och städat en hel del redan på festen) och berättade att han inte fått med sig arbetskamrat R hem som det var tänkt, utan Arbetskamrater A och H hade lovat att han skulle få sova hos dem. Det sista vi visste var, att en kund sett Arbetskamrat R, en smula rund under foten, sträva ensam mot Poseidon. Vi undrade, om han hade kommit till A & H? Eller sov han i en snödriva? Eller i Poseidon?

Så kom Arbetskamrat A och bekräftade att arbetskamrat R hade kommit hem till dem och sovit över. Sedan kom hennes man, arbetskamrat H, och vi frågade vad han hade gjort av arbetskamrat R. Visade sig – att han glömt honom hemma! Nå, arbetskamrat R dök upp så småningom och berättade att han vaknat 11.30 hos A och H, och känt sig som en tjuv när han smög ut ur det till synes tomma huset...

På lunch träffade jag två kompisar jag inte ser så ofta, Virak och Carotte, och Viraks lilla dotter som var ohyggligt glad hela tiden medan vi åt smarrigt på en indisk restaurang nära mitt jobb. Himla najs. Glada barn är söta! Eftermiddagen var synnerligen trög. Jag kände mig inte så bakis (tack, resorb) men sååå sömnig och fortfarande med träningsvärk efter 5 dagar med tuffa ridpass följt av en kvälls tokdansande ...

Det blev pizza till kvällsmat. Och sååå skönt att gå och lägga sig!

Inga kommentarer: