tisdag, januari 12, 2010

Privatlektion - nästan!

Maken var krasslig i måndags, vilket får betraktas som delvis gynnsamt eftersom han kunde passa fodergrinden då. Den fjärde grinden. Den som klarat 4 real-life-test på raken under söndagen. När vi inte var där, passade den minsann på att inte lösa ut! Stupid grind!

Tur pållarna har halm i ligghallen de kan mumsa på, men oj vad hungriga de varit när vi kommit hem och grinden strejkat. De galopperar bra om de tror att man har mat ...

Så var det första ridlektionen för terminen. Min tur först. Jag kom i god tid och gjorde i ordning min häst, men bara en till av mina ridkompisar dök upp! Visade sig att alla var sjuka/bortresta etc, så det blev bara vi två! Så lyxig ridlektion! Jag fick mitt vita lilla svårtöltade sto att tölta som en gudinna, och kamraten "dansade" fram med sin häst! Hur kul som helst! Ingen trängsel i ridhuset direkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

behöver jag en grind nån gång så vet ni ju vilka som funkar och vilka som inte gör det.. redan utprovade av er perfekt.