torsdag, januari 21, 2010

Dansande monster och en spådam

Så var det dags! Fest på jobbet för våra kunder. Facebook Live. Under dagen var förberedelserna i full gång, medan jag själv hade deadlines att hålla in i det sista. Hann precis byta om innan de första gästerna kom. När gästerna kom fick de ett laminerat pappersark där de kunde sätta sin bild och skriva sin "statusuppdatering", och ett löst ark med bilder på sig själva, som kunde delas ut till dem man ville "bli vän" med. Precis som på Facebook! Fast "analogt". Och alla ville ju bli vänner med alla!

Vi hade lite olika stationer. Bl a en där man kunde ta nya profilbilder – med en massa utstyrslar i form av stolliga peruker, fula glasögon, lösnäsor och en hiskelig monstermask! Själv hade jag en svart luddig gloria och svarta vingar större delen av festen. Av någon anledning tyckte min kompis att det passade mig ...

Vi hade också en spådam. Hon la Tarot-kort, och kom fram till saker som stämde bra på mig. Jag skulle "våga hoppa"! Hon bekräftade på något vis lite funderingar jag har om framtiden och att mina tankar är rätt. Nu tror jag egentligen inte att en kortlek kan avslöja min framtid. Men jag tror att vissa människor, med hjälp av kortlekar, kristaller etc som "verktyg", kan känna på sig saker om en. Själv har jag haft varsel ibland, och det är ju lite "out there". Så om jag kan ha varsel kan jag ju inte avfärda andras paranormala upplevelser och förmågor. Även om jag är skeptisk.

Festen var lyckad! Vi åt god catering, sjöng Singstar och tokdansade i de olika utstyrslarna vid profilbilds-stationen. Kollegan tog på sig värsta monstermasken, vilket såg otroligt dråpligt ut. Det tar på krafterna att tokdansa nu när man inte är 20 bast längre. Men kul var det!

Efter mycket vin drack jag mycket vatten och en Resorb, innan jag tog bussen hem kl 00.04. Somnade nästan på en gång bussen körde ut på 45an, och vaknade med ett ryck i Älvängen. Ville ju inte riskera att sova mig förbi min hållplats. Dåsade till Skepplanda, men höll mig sedan vaken till min hållplats. Gick av, och där stod jag i snön, mitt i natten, mitt ute på landet. Det är en fascinerande känsla. Slöt mina blå kl 02.00. Fyra och en halv timme kvar till hästarnas morgonfodring ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du någon bild på hur du ser ut på festen? /Vev