tisdag, juli 31, 2012

Kundén-besök

Det tog ett tag för dem att fatta att det skulle vankas mat! (Chaska i bakgrunden inser att hon kommit på efterkälken)
Många bilder tas på bedårande alpackor!
Maken och 1-åringarna!
Tre tjejer på promenix.

Det hände sig en gång att jag jobbade mycket med en trevlig kund. Vid chefsbyte hos Kundén, byttes byrå, tyvärr. Men när det begav sig kom Kundén och jag till insikt om ett gemensamt kattintresse, och snart skickade vi kattbilder till varandra, tillsammans med korrekturen. Det visade sig att jag inspirerade Kundén, inte bara till att skaffa sig en Brittisk Korthår-katt, utan att skaffa två, så de får sällskap av varandra! Kundén visade sedan mina bilder för sin kollega, och mailade tillbaka om hur förtjusta de var över missarna!

Sedermera blev vi alla vänner på Facebook och båda damerna gillade alla mina bilder, då särskilt av alpackorna! Så åt vi en lunch tillsammans i våras och beslöt att de skulle komma hit när fölen var födda. Och idag blev det av!

De blev alldeles förtjusta i att träffa alpackorna live och så nära, och ville förstås träffa både hästar och katter! Sedan åt vi lite plockmat och åt en smarrig kaka de haft med sig. På det hela taget förfärligt trevligt!

När de åkt grimtränade vi Miski och Kachita. De har haft svårt att få kläm på det här med att bli ledda, men så plötsligt verkar de förstå! Och följer med rätt lugnt, även om de skuttar till ibland när de blir oroade över något. Men på det hela taget går det riktigt bra!

Inga kommentarer: