söndag, juli 08, 2012

Kompisbesök!

Sawila lät sig gärna matas!

Och vi åt gärna fika!

Mycket fika!

Lite IT-support. VPN via trådlöst. Jag fick det att funka!

Hemgjorda hamburgare på grillen!

Catfight!

Tyvärr blir det ofta så att man bara pratar med kompisar om att man ska träffas. Man menar det ju, men så har man så mycket annat för sig så det tenderar att inte bli av. Så i en av mina statusuppdateringar på Facebook tog min kompis äntligen tag i saken och frågade om de kunde komma på söndag? Och de kunde de! Så plötsligt var två familjer på besök och då fick det naturligtvis hälsas ordentligt på alla djuren!


Kompisarna hade ohyggliga mängder fika med sig som vi mumsade på och det var exakt hur trevligt som helst! Får bara hoppas att det inte dröjer lika länge igen! 


När de åkt blev det lite IT-support. Kontorets flytt ska ju ske i morgon, men ny server är redan på plats på nya kontoret. Så jag skulle testa om det gick att komma åt servern via VPN. Och det funkade! Men jag fick trixa lite med inställningarna och uppdatera min guide till arbetskamraterna. Vi flyttar ju tyvärr just som många ska på semester, så det blir lite kruxigt med supporten... Men med bärbar dator och trådlöst nätverk kan man i alla fall IT-supporta på bänken framför huset med alpackor i sikte!





Inga kommentarer: