fredag, juli 27, 2012

Alpackakillar, sista jobbdagen, veterinären och Bruce!

Sagas hov är frisk nu, växer och stärks som den ska!
Men det tar sin lilla tid för hovväggen att växa ut...
Parkering i okönda kvarter i Örgryte. Där fanns detta hus med en tupp ovan entrén!
Vi, i väntan på Bruce.
En måne (t v) och en glidflygare (upptill) tjuvkikar på konserten!
Bruce!
Fullt ös!
Det blev stämningsfullt när massor i publiken lyste med sina mobiler, som ett glittrande stjärnfält.
Det närmar sig final.

På torsdagskvällen kom alpackamannen med "killarna" som dejtat Qhichincha och Sawila. Det skulle bli spott-test på fredagsmorgonen. Eftersom fredagen var min sista arbetsdag innan semestern och jag skulle gå tidigt, hjälpte jag bara till att samla in "flickorna" innan jag åkte till jobbet. Men jag såg att flickorna inte var dräktiga för de spottade inte – det blev nya herdestunder för båda två! Bara Parucha spottade!


På jobbet hann jag precis med det jag tänkt mig innan jag raskt åkte hem vid lunchtid. Med den härliga insikten: Nu har jag semester!

Kl 15 hade vi tid hos veterinär/hovslagare. Ja, egentligen var det dags först på måndag, men Saga tappade ju sitt specialhovbeslag i onsdags! Turligt nog kunde jag flytta fram tiden. Men det såg bra ut med hoven, hon fick en ny sko med fler sömmar i så den nog sitter bättre, och så åkte vi hem. 

På torsdagen hade Mökkvi tappat en sko, men turligt nog kunde vår ordinare "hovis" hjälpa oss på kort varsel, så när vi kom hem från kliniken med Saga, hade hon redan fixat Mökkvis tappsko! Himla tur eftersom hon också hade sin sista arbetsdag innan semestern. En hemlagad hamburgermåltid senare åkte vi sålunda in till sta'n för att se Bruce Springsteen på Ullevi!


Det var tokfullt på arenan! (Publikrekord enligt GP: 66 800 pers!). Vi väntade i kvällssolen och kl 20.30 började han! Arena-gubb-rock, jajamän, men det var äkta spelglädje i ett äkta band, med riktiga instrument och musiker en vacker sommarkväll. Inget playback där! Jag är inget hejdlöst Springsteen-fan och kände bara igen 6-7 låtar under den 3,5 timmar långa konserten! Att de orkar! Men det var bra ändå! Det enda negativa var väl att de gärna drog ut på låtsluten väldigt länge, medelst att dra på fullt ös med elgitarrer, trummor och sax. Det blir mest bara bröt då, och inte så vackert.

Så trängde vi oss ut ur folkmassan runt Ullevi och gick ända bort till Örgryte där vi parkerat bilen på en undanskymd gata. Lite nattamat och sedan direkt i säng. Jösses så trött jag var!

Inga kommentarer: