måndag, juli 23, 2012

Jobbar när det är stängt

Guldkrus i Surte?
 
Måleriarbeten i trappan. Lite nervöst. Skyddsmattan låg lagom lös och man kan få målarfärg på skorna som man drar vidare.
Kakan, Tamya och de andra.

Denna måndag lämnade jag make, svåger och barn åt sitt öde och åkte in till sta'n och lämnade av svärmor vid tåget. 

Vårt kontor har semesterstängt i tre veckor, men jag jobbar ändå två veckor, och kollegan några dagar sista veckan. Då finns service tillgänglig för Kundén hela semestern, alla får vara lediga när de vill (dvs alla andra får vara lediga under värsta sommarvärmen vilket de märkligt nog verkar gilla, medan jag får semester senare på året då lite härlig kvällskyla äntligen infinner sig). Det blir en win-win-situation helt enkelt!


Min morgonrutin under dessa semesterveckor är att parkera i det trånga P-hus dit jag försökte hitta i tre dagar förra veckan för att kunna parkera gratis på nya kontorets platser. Innan jag fick rätt instruktioner av fastighetsbolaget var jag inne och snurrade på alla trånga P-hus runt Otterhällan, innan jag fick rätt instruktioner av fastighetsbolaget... Sedan köper jag min toksmarriga morgon-latte på Da Matteo innan jag går upp på ett tämligen tomt kontor. Ibland är där någon hantverkare, ibland någon anställd på de företag vi nu sitter ihop med. Men man får leta i varje prång innan man vågar larma på när man går!


Hur som helst har jag ganska mycket att göra och hoppas snart hinna plocka upp mina flyttlådor, så här nästan två veckor efter flytten... för det är tämligen tomt i lokalerna så då kommer det ju ingen och stör! Och jag kan sno lite skåputrymme....moahaha!

Inga kommentarer: