måndag, mars 28, 2011

...och så blev det vår igen!

Det tunna isfrusna snötäcket var nästan som knäck. Och försvann fort i den varma vårsolen.

Hittade en fjäril i stallfönstret, som fladdrade omkring hysteriskt. Den släpptes strax ut.


"The FURminator"! Uppskattad kam av både matte, Saga & Mökkvi så här i pälsfällningstider. Saga somnar nästan när jag kammar henne med den. Den kliar nog gott.

Downton Abbey. Så vackert filmad! Och så bra skådisar! TV-serien som jag kärat ner mig i kommer inte tillbaka förrän i höst! Men ... den kommer i alla fall tillbaka. Sällan man ser så här bra serier nu för tiden. Härligt klipp på: http://www.youtube.com/watch?v=i2bfYw1B_Ww


Det var alldeles väldigt varmt redan vid 9-snåret då jag släppte ut hästarna, som stod inne i natt när det snöade, regnade och blåste. Men idag – strålande sol och blå himmel! Jag red först Saga, sedan Mökkvi i paddocken, och det gick ganska bra med dem båda. Mökkvi är ju mera framåt och inte så sturig som Saga, men är inte lika välbalanserad, mjuk och lyhörd för skänkeln. Saga skulle haft hans medgörlighet, så hade vi haft en perfekt häst!

Kammade dem med vår "furminator" idag – jösses vad de fäller!

Inga kommentarer: