fredag, mars 18, 2011

Finbesök från Gävle, snabbvisit av Kung Bore och en försändelse från Ding Dong Feng

Fredags morse – snö!

I en försändelse från Kina, från Ding Dong Feng (ja, det står så på kuvertet!) kom en sak maken beställt – "the Furminator" – en hästkam, som är himla bra att kamma bort löst hår med såhär i pälsfällartider. Kostar tydligen 600:- på Apoteket! Men maken beställde från Kina för 190:- inklusive frakt!

Det har varit hektiskt på sistone! Förra helgen red vi, städade och jag målade på det nya baddrumsskåpet, så det äntligen skulle bli färdigt och inte stå och ta plats på kartonger och tidningar i datorrummet. Och så ville vi ju sanera innan svågern med flickvän, som vi inte träffat tidigare, skulle komma på tisdagen!

Jag var på ridskolan tisdag kväll, så de hade redan ätit när jag kom, men lämnat rejält med mat åt mig! Så det blev två kvällar med kaffe och snack framför kakelugnen. Och katterna hittade två nya villiga kattkelare! Hon tog lite bilder på alpackorna jag hoppas få se snart – hon är duktig att fotografera.

På fredagsmorgonen hade det snöat! Man har ju redan vant sig vid barmarken. Så hela fredagen var man lite nervös att vår hästkurs på lördagen skulle bli inställd.

Inga kommentarer: