tisdag, mars 29, 2011

En jubilar på hemmanet!

40-åringen!

Djuren var färdigskötta och allting klart, när min 40-års-fyllande make kom hem efter ridskolan. Eftersom instruktören fyllde år samma dag, hade det sjungits för dem båda på ridlektionen!

Jag hälsade honom välkommen med rosa champagne! Så vi satte oss ned och åt breasola med parmesanflingor, olja och bladspenat som förrätt, sedan baconlindade kycklingfiléer med ugnsstekt klyftpotatis och pepparsås, och avrundade med varsin princesstårtebakelse. Vi "dödade" bubblet medan maken läste sina gratulationskort, bl a från min släkt som givit honom en väl behövd ridjacka! Själv är jag listig nog att ge bort presenter jag själv vill ha – en klickerkurs för häst! Så den 18e kommer en dam hit och visar hur man klickerränar sin häst. Min förhoppning är att sturiga Saga ska tycka det blir roligare att göra som matte ber om, och bli mer lyhörd. Men maken blev glad för kursen! Jag tror Mökkvi kan vara betydligt mer receptiv en Saga, så de kan komma långt!

Inga kommentarer: