lördag, mars 26, 2011

Vår-lördag i bilder

Parucha solbadar med förnäm benhållning.

Mökkvi efter klätterrundan. Lite isig bara på slutet. Rundan alltså. Inte Mökkvi.

Matte myser i vårsolen medan pållarna käkar och maken åker till Brännö.

Törstig alpacka?

Zolly tycker det är lite för vått på marken...

Bäcken porlar!

En vacker fjäder.

Mozzy – hälsar alltid med att sträcka fram en tass, jama och sedan gäspa stort.

Satt i soffan och funderade på hur man fördriver tiden ensam i mörkret under Earth Hour, när man som jag är gräsänka. Och vips, så hade jag tagit mig en lur!

Medan jag skötte djuren efter makens avfärd kom två tjejer i 8-årsåldern och frågade om jag ville vara med i ett lotteri. Lotterna kostade inget och man kunde vinna en teckning de gjort. Jag fick dra 3 lotter, till jag fick en vinst (de tipsade mig om vilken lott jag skulle dra), och så fick jag välja. Det blev en gulle-teckning av en häst... Så cyklade flickorna glatt iväg. När jag gick på fotosafari senare för att leta vårtecken, såg jag dem borta hos grannen. Bra lotteri!

Inga kommentarer: