söndag, februari 20, 2011

Inte helt 100.

Mökkvi kan gå fot när det vankas mat ...

Nej, Qhichincha tänker inte äta grannens hus, även om det kan se ut så.

Maken och Sawila.

Kommer gå med vinst den här veckan...

Det blev en repris på gårdagen. Red N-rundan och tjinxade på T och hennes far hos isis-grannen på vägen. Nästan framme, vek maken av samma väg som vi red igår, medan jag tog den kortare vägen hem, nedför en backe. Den gick bra att rida nedför förra veckan. Men nu var det en massa svall-is på den så det var riktigt läskigt. Vid den värsta delen, som var både brant och istäckt, fick jag rida av skogsvägen och in i skogen, bredvid. Just som jag pustade ut av lättnad och red förbi gården där, kom deras glada 8-månaders hund springande runt Saga. Som tur är är ju Saga väldigt cool med hundar, trots att den snodde runt benen på henne, och grannen skämdes för att hunden inte kom på inkallning. Men det gick ju bra!

Stilton och Ronja hade en rejäl dispyt idag, så jag fick slänga in Stilton i ett eget rum ett tag, så de skulle lugna ner sig. Sedan släppte vi ut båda två. Efter ridningen kom Stilton tillbaka. Med hårtofsar och
blod på tassarna! Blev helt förskräckt men vid en undersökning hittade jag bara ett sår, som inte verkar så farligt. Misstänker att det går en misse med lite fula sår i grannskapet ...

Strålande sol idag, men kallt och jag liksom lite i en bubbla med min hängighet och halsont, som börjar gå över i snuva. Lyckades måla lite på vårt blivande badrumsskåp, men blir så trött av allting.

Inga kommentarer: