lördag, februari 26, 2011

Barnvakt och svägerskebesök

Det är lite jobbigt när maten tenderar att blåsa bort ...

Tre söta killar.

Nyfiken Saga och skeptisk nevö.

Men han vågade borsta henne när hon inte försökte nosa på honom.

På fredagsaftonen gick jag en vända på Hästmässan, och härdade ut någon timme bland alla knöande och köande människor. Köpte lite fiffiga överdragsbyxor tokbilligt, och var klar lagom till maken ringde och sa att han hämtat sin nevö M och var på väg att hämta mig. Vi skulle vara barnvakt till på lördag kväll, då vi också kommit fram till att hämtande svägerska borde stanna på mat & lite vin och sova över i stället för att åka hem!

Lille M sov gott i bilen, hade sedan en liten pigg-period här hemma då han pratade på oavbrutet utan att störa sig på att vi bara förstod 15 %, innan han nattades och somnade ganska snart. Busenkelt!

På lördagmorgonen sov han ända till 8.00! Dagen fortgick med att först jag gick och red i ridhuset, och sedan passade jag M medan maken red i ridhuset. I väntan på makens återkomst gick vi ut och matade alpackorna, och jag skötte stallsysslor med god hjälp av den lille! Han ville gärna borsta Saga, men tyckte det var läskigt när hon svängde sitt stora huvud mot honom för att nosa på honom. Men hon är ju så snäll att hantera, och särskilt med barn, så jag var inte orolig när han gick lite för nära bakbenen då och då. Hon stod bara där, och lät sig borstas.

När maken kom fick han rida, men nöjde sig med ett varv. Hela tiden var han en glad kille som busade i hästsläpet och var med på allt. Det var först när vi kom in som han överväldigades av trötthet och gick omkring som en osalig ande ett tag, innan han somnade framför Bolibompa ...

Men då var han pigg när hans mamma kom! Så de fick en stund tillsammans innan han nattades, och vi satte oss och åt, och drack vin som svägerskan tagit med! Så nice! Oftast ses man ju när hela släkten är med, på födelsedagar och sådant, och det är ju trevligt men man hinner liksom inte snacka lika mycket då. När svägerskan började somna i soffan (Just vår soffa verkar ha den inverkan på henne. Och mig..) "körde vi henne i säng" och lade oss snart själva.


Inga kommentarer: