lördag, februari 19, 2011

Härlig dag - fast med halsont ..

Frostig stängselstolpe.

Synd man inte åker skridskor, nu när vi har en så fin bana i paddocken ...

Den grönögda trängs med mig i soffan. Mys.

Halsen gjorde ont när jag morgonmatade pållarna. Och även när jag klev upp några timmar senare. När jag kratsade hovarna och drog åt broddarna på Saga innan vår ritt, blev jag alldeles matt av den lilla ansträngningen.

Men uteturen var härlig! Strålande sol, och vi red en sväng in till isis-grannen där dottern T höll på i stallet, så vi fick oss en pratstund innan vi red vidare. Nu när det varit så kallt ett tag är inte marken så gropig och lurig längre. Vi dristade oss att leda över hästarna över en lömsk bäck, så vi kunde rida grind-vägen tillbaka. Mökkvi hoppade över! Han chansar inte.

Väl hemma skötte vi djuren och sedan gjorde maken pannkakor medan jag slappade. Fortfarande med halsont, lite huvudvärk och ganska så frusen. Nå't lurt är på gång – en förkylning gissar jag. Men det har ju inte jag tid med! Men jag ska inte klaga. Tror jag var förkyld på riktigt sist, i november 2009. Möjligen någon gång på våren 2010. Så det är väl min tur nu ...


Känns som att alla är sjuka jämt nuförtiden! Särskilt allas barn! Snuvor och kräksjukor om vartannat. En del verkar VABBA mer än de jobbar. Måste vara sååå jobbigt! Minns inte att jag och syrran var så sjuka jämt, när vi var små. Fast då fanns inte vinterkräksjukan. Tror dock att jag aldrig haft den. Kanske är jag bara lyckligt lottad med ett bra immunförsvar. Och det är man ju glad för! Väldigt glad!

Får se om jag orkar måla vårt blivande badrumsskåp nu. Vore skönt att få det klart i helgen.

1 kommentar:

ylle sa...

Krya på Dig, halsont är inget kul.. men vet Du, sugtabletten ZYX som de har på apoteket, är verkligen JÄTTEBRA, man ska ta den så fort man känner av halsont, hjälper mig alltid!!!!!