fredag, oktober 09, 2009

Tur och retur och urtidsdjur

T-Rex med unge

Bracchiosaurusar

Vi var nästan i Bohus, då maken svor till. Han hade glömt sin jobbdator hemma ... Så det var bara att vända tillbaka! Väl på jobbet fungerade plötsligt inte mina typsnitt på datorn! Inte något! Och medan detta fixades, blev skrivarinställningen stollig, så mina utskrifter kom ut i konstig gråtonsskala. Jag fick benägen hjälp av vårt supportföretag och jag kunde jobba vid en annan dator, men summan av kardemumman är att det är mitt sprillans nya OS på på min sprillans nya MAC som spökar ... men de fick löst det, och nu funkar allt! Med lite speciallösningar ...

Detta medan två akutjobb ramlar över mig på en annars ganska lugn dag.

På kvällen hastade vi mot Scandinavium för att se Walking with Dinosaurs. En show med "robotar" föreställande dinosaurier som går omkring. Det lät häftigt! Och djuren var häftiga! Väldigt välgjorda, och rörde sig ganska naturligt. De små dinosarna var bäst – till man såg kamouflerade människoben sticka ut nedtill ... Men – hur skulle de annars gjort?

Föreställningen kändes dock lite kort och för barnanpassad. Lite för snäll och pedagogisk. Man satt lite för högt och långt ifrån. Det hade varit kul att få vara nere bland dem. Men vi inser att vi är bortskämda av alla snygga filmanimeringar man sett! De såg ju väldigt verkliga ut dessa robotar! Och Bracchiosaurasarna var så höga att de nådde taket! Och en del scenlösningar väldigt finurliga!

Se mera här

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag och M var också där! Vi hade tänkt gå med er, men fick inte ändan ur att beställa biljetter. Det löste sig emellertid ändå, för Ms föräldrar ringde plötsligt och undrade om vi ville följa med dem, på deras bekostnad! Det ville vi. Jättebra platser långt ner var det också. Jag tyckte det var urhäftigt! Dinosaurierna rörde sig otroligt naturtroget (om de sedan rörde sig så i verkligheten är naturligtvis en annan historia) och scenografin var verkligen mycket fiffig. Jag kan hålla med om att föreställningen var en aning kort och barnanpassad, men det kan jag leva med. Nu är jag (och ett stort antal 8-åringar) stolt innehavare av ett till överpris införskaffat dinosauriehuvud i skumplast som går att trä över huvudet. /Vev

e sa...

Dinosauriehuvudena fanns inte i storlek 63 :-(