tisdag, oktober 27, 2009

Hästtjänst i halvmånens sken.

Halvmåne! Notera dimbanken ovanför stalltaket ...

Somnade på bussen hem
men vaknade turligt nog i tid för att stiga av. Vore jobbigt att vakna i Vänersborg. Väl hemma red jag cavaletti (över stolpar som ligger på marken) i paddocken med Saga. Veterinären säger ju att vi ska träna mycket sådant. Nu har vi ju inga riktiga hinder och bommar här hemma, utan brukar använda stängselstolpar. Men idag ville jag bygga små hinder, så jag la två hoptejpade vägverket-pinnar på två tegelstenar på högkant. Hon rev hyfsat ofta, Sagis, så jag avrundade med att stiga av och leda henne över, så jag lätt kunde lägga upp dem igen. Men det gick rätt bra ändå.

Igår när vi ridit i ridhuset svettades jag som en gnu. Då var det 9 plusgrader! Idag när jag red var det minus 2! ... Fast det var jag ju klädd för. Igår med ...
Blev nästan påflugen av en fladdermus igår. Idag syntes den inte till.

Maken kom hem just som jag förstorat hagen i månens sken, med Saga som ivrig spekulant på nytt åtkomligt gräs. Jag avrundade mina sysslor under den klara stjärnhimlen, medan stora dimtungor letade sig fram i dalen och gässen hördes flyga över himlen.

Elden sprakar i kakelugnen, och snart ska vi sätta oss med vår lasagna framför TVn. Kanske kommer en katt och lägger sig i knät ...

Inga kommentarer: