fredag, oktober 02, 2009

Älgen nära helgen

Nu igen!

Dimmor i gryningen

En Saga i fullmånens sken

Ont i håret hade jag när jag vaknade denna morgon. Mycket ont. Det gick dock över ganska snart. Men sömnigheten hängde i hela dagen.

Älgen med hasorna var på plats igen! Så såg jag den resa sig på bakbenen! Ner igen, varpå den lyfte bakbenen över elstängslet! (utan el på, just nu). Den KLEV över stängslet på sa 130 cm! Den lyckades få med sig tråden lite, så den blev slack. Jag blev orolig att älgen skulle fastna, men hon var helt cool!


Maken körde eftersom jag var "dagen efter". Det var så vackert! Enorma dimbankar som ligger längs horisonten som glaciärer, trädens alla höstfärger lyser i morgonsolen och bildar färgeffekter i dimstråken och i den vackra sjöröken på älven!


På lunchen blev det hamburgare (surprise) och man kan konstatera att jag var i mycket bättre form än några av mina kollegor efter gårdagens galej!


Jag kunde sluta på jobbet lite tidigare. Volvon hade jag parkerat i Älvängen. Just som bussen kom dit kom en jättekort hagelskur! Sedan såg jag ett litet mörkt moln segla iväg med sitt regn under sig! I övrigt vackert väder! Väldigt lustigt! Som i en tecknad serie!

Åkte hem och ägnade mig åt hästarna. Drog till stängslet som älgen snubblat lite på. Rensade klöver och rengjorde släpet, som kompisen ska låna i helgen!

Dåsade till i soffan framför TVn ....

Inga kommentarer: