måndag, februari 11, 2008

Ledig måndag!

Idag var det besiktningsdags för Volvon & släpet! Lite macho var det att stå i filerna för lastbilar & släp. Första besiktningen i min ägo - vilka hiskeliga hemligheter månde uppdagas? Det var lite som hos tandläkarn - de hojtade en massa till varandra så man tänkte "det här blir dyrt", sedan sa de bara att där inte var några fel - en lampa behövde bytas och vi skulle se över lite saker på släpet, men vi behöver inte åka dit igen.
Himla najs. Kom hem och satt med macka, morgontidning & misse framför kakelugnen, när sjusovar-maken kom ner. Vårt Internet krånglade på förmiddagen. Panik! Då kunde jag ju inte blogga! På eftermiddagen var det dags att påbörja vårt elrum i stallet! Jag förborrade syllen så det rök om det - jag gjorde nog nå't fel, för det gick mycket snabbare och lättare för maken - och rök inte så mycket! Fast det såg rätt coolt ut!
Efter ett trilskande borr, ett vattenpass på vift och några böjda spikhuvuden i väggregeln gav jag upp och gick in. Jag har blivit klen - det var bara ett 3-timmarspass i stallet & jag är helt knäckt och lite frusen. Nu ska det lagas mat!


Happiness is a smokin' drill! Nymåne över hemmanet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det går ju lättast om man borrar åt rätt håll.