fredag, februari 01, 2008

Darkness falls ...

Sen fredagseftermiddag på jobbet. Nyss hängde gråsvarta tunga moln över Avenyn, medan bara ett litet hål släppte igenom lite blå himmel i skymningsljus. Mörkret föll med mängder av fladdrande vingar när en ENORM flock fåglar passerade utanför våra fönster på sjätte våningen. De kommer varje skymning ...
Storm, storm, storm. Just vi har inte drabbats av varken översvämningar eller strömavbrott. Lite lösa prylar hade börjat ge sig iväg över hemmanet igår, men inga större saker. Ska kolla bäcken i morgon. Den har varit välfylld på sistone – får se om vattennivån når bäckröret någon gång ... Svårt att tänka sig att den nog torkar ut till sommaren.

Igår hade vi en kund-fest på jobbet! Kul och inte så värst sent, men med hemfärd och nattmacka dröjde det ändå till 02.30 innan jag slöt mina blå ... Gick på utbildning i förmiddags. Tog mig dit i den snöblandade snålblåsten. Frös om själva kraniet när det regnade in i mitt öra. Huga!

Ikväll blir det restaurangbesök innan bio kl 22.00. En bulgarisk "FARGO". Kan bli intressant ... om vi håller oss vakna ...

1 kommentar:

Holmarna sa...

Jag var så mörkrädd igår när Per var på Filmfestivalen och sedan sov över hos er. Massor av lampor tända! Halv fyra vågade jag mig upp och lägga mig. Vad det ven i knutarna! Huset visslade så kusligt... Men sen somnade jag mittemellan de två små grynen.