fredag, februari 08, 2008

Barnvaktshelg – första kvällen

Idag fick vi skynda oss hem från jobbet – det skulle bli barn-leverans hemma kl 17.30!
Tyvärr hade många andra bestämt sig för att 45an norrut var dagens resmål, så hela familjen stod och väntade på OSS på verandan när vi kom hem (hur de kom före oss fattar jag inte riktigt - de borde ju fastnat i samma köer ... eller var de dem som INTE tillämpade vävning i Nödinge där det blir enfiligt, utan knödde sig före? Hmm)
Det blev ju obligatorisk stallvisning. Det blir det om man åker hit. Man får inte åka härifrån förrän man beundrat stallet. (and you better beundra it!) En risotto, lite kaffe, myspys framför brasan, en orolig 4-årig Nils och många Schleich-djur senare satte sig maken att natta Nils medan resten av familjen åkte hem. Det verkar lugnt och harmoniskt däruppe. Månne har båda herrarna somnat? De små grå missarna vågar sig fram nu när småbarnen håller sig undan/borta. Ronja är ute sedan ett bra tag. Allt är lugnt.

1 kommentar:

Holmarna sa...

Ni är underbara och jag vill tacka för jättegod mat tidigare ikväll!!! Du är superb i köket!!! TACK för att ni kan ha Nils i helgen! Men vad jag saknar honom. Gråtit tre gånger sedan vi åkte från er. Men det är ju första gången han sover borta och jag är väl en hönsmamma... Men jag är sååå trygg med er! Ska jobba så det ryker på övervåningen imorgon. Stora kramar;
Eder Cilla.