söndag, februari 17, 2008

The birth of an elrum


Häpp! Så har vi nästan ett elrum färdigt! Allt byggt av spillmaterial från hus- och stallbygge! Medan jag sliter på jobbet imorgon, kommer maken sannolikt att åka på shopping-spree till Beijer för de sista detaljerna!

Så törhända är elrummet ÄNNU FÄRDIGARE i morgon när jag kommer hem!

Tyvärr kan vi inte sätta upp våra gångjärn förrän vi målat dörrarna - och än så länge är det för kallt att måla. DOOH! Det ska bli vitt, med blå knutar och blå dörrar! Då blir det lite grannare - nu ser det mest ut som en låda. Tittade på bäcken idag. Nästan all is från igår hade smält bort. I år har vi sannerligen tidernas kassaste vinter! I WANT SNOW!!! Eller målartemperatur. Ingen fånig mes-vinter.

Dagens insikt 1
Det blir brandsäkert minerit till bakstycket på elaggregatet!


Dagens insikt 2
Man HAR lagt av sig - jag spikade ca bara 68 ankarspik igår, och satte upp blott 6 paneler idag, och ändå är jag stel i hammarmusklerna i nacke och axlar - men lite stretching gjorde det bättre. Tänk att jag spikade över 400 ANKARSPIK på en dag i begynnelsen ... Men så fick jag också seriös träningsvärk.

1 kommentar:

Holmarna sa...

Duktiga ni är! Bra återvinning av virket också. Härligt med ett rejält elskåp.