söndag, februari 17, 2008

A day at the Hemman


Överst: En lustig orangeröd svamp växer i ett träd på kullen! Vet att jag för någon månad sedan tyckte trädet verkade ha ett allvarligt förkylningsproblem med lite rödorange hängande slem i grenarna... Undras vad det är för svamp.

Nederst: Jag hittade bark som lossnat från en pinne, med 2 olika lavar på. Den var så fin, så jag var tvungen att ta lite bilder. Jag hittade också ben från ett sannolikt räv-kalas. Inte lika vackert. Revben som var ca 6-7 cm långa - tror inte katterna tar så stora djur (har aldrig sett dem ta en mus ens), så det är nog räven.

Igår lördag byggde vi på vårt elrum i stallet. Jag spikade vinklar medan maken svor & slet med besvärliga borr, brysk betong och sturiga skruvar. Han gick dock segrande ur striden. När jag var färdig med vinklarna, stod jag och gjorde i ordning i köket när jag i fönstret plötsligt såg att en av mina hörnstolpar var uppe! När jag gick ner var nästan alla reglar på plats! Underbart!

Dagens undran:
Var i glödheta får man tag i en melamin-skiva (eller annat brandfast material) som vi kan sätta bak elaggregatet till stängslet?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Minerit går nog lika bra, det finns visst på Beijers! Får kolla imorgon.

Holmarna sa...

Minerit finns i vår ekologiska husgrund. SUVERÄNT material!