söndag, maj 27, 2012

Kurshelg - en helt annan kurs!

Saga – förtjänar sitt bete efter en arbetsam helg!
Alpackorna samlar sig i björkens skugga.

Släp och bil var ju redan kopplade och sadlar redan lastade sedan ridskolan-kursen, när vi vid 9.30-snåret lätt (!) lastade våra pållar och åkte på vår ridträning 10 minuter bort. Det gick faktiskt rätt bra där med idag, fastän det var hett och pållarna måste vara lite trötta efter så mycket träning!

Ibland känns det som att man går i stå med Saga,
men så får man lite tips och råd, och så kan man komma åt problemen! Insåg efter lektionen att jag inte var lika andfådd som jag brukar vara. Har jag bättre kondis? Nej, jag tror jag får fram henne bättre nu med mindre arbete!

Väl hemma såg vi bara om dem och tog oss en viloeftermiddag. Behövs efter en intensiv helg, särskilt för käre maken som fortfarande känner av sin förkylning.








Inga kommentarer: