måndag, maj 14, 2012

Blåst!

Parucha och Qhichincha gillar godis!

Kachita tycker makens skor är väldigt intressanta.

Miski – alltid söt!

Parucha – alltid nyfiken!

Vi gör jobbiga saker på fritiden. Fick träningsvärk i MIDJAN! Har nog aldrig hänt förr.

Min dumb-phone. Laddar ur fort. Så varar jag inte är det inte som jag ignorerar er. Jag har bara inte fattat att den är urladdad! Stupid Phone!

Söndagens ridtur gick via isis-grannen varvid det naturligtvis blev en pratstund, innan vi fortsatte på Klätterrundan Extended Extended. Därinne i skogen skyddades vi också från en enveten blåst. Saga var pigg och framåt för ovanlighetens skull! Ville förstås välja kortaste vägen hem, men det blev bara korta diskussioner innan hon lydigt gick dit hon skulle. Om hennes lydighet kom sig av att jag slet så med henne på lördagens lektion och kanske faktiskt fick visat vem som bestämmer, eller om det kom sig av att hon fick äta gräs till lunch igår, vet jag inte. Kanske en kombination. Men detta är första gången på länge som hon varit som hon faktiskt brukat vara på uteturer!


Planen för stängling så djuren kan växelbeta hagarna är klar – nu ska vi bara göra själva stängslingen också... Igår kom två grindhål upp med riktiga alpackagrindar, upp mot huset. Så slipper man gå den långa vägen via stallet var gång man ska in i hagen. Ingen alpacka smet fastän ett stort hål var öppet länge och väl i staketet. De tyckte nog vi var stökiga som bankade i stängselstolpar och hamrade och hade oss, så de höll sig undan.


Idag blåser det rejält och regnar och är läbbigt. En toppendag för att sitta inne och sortera ull!

1 kommentar:

Ubitt sa...

Ja, motion får man när man har djur! Ibland i överkant... (träningsvärk i midjan!)

Vid temporära hål i staketet ( t ex öppen grind) så far mina nyfikna killar ut som oljade blixtar! Tur att en skramlande hink med luzernpellets snabbt lockar in dem igen!!!!