söndag, oktober 23, 2011

Söndag. Med ridlektion och bygge.

Mökkvi och maken blev svettiga!

Kachita.

Bygget, so far. Knutbrädor gör susen!

Idag red maken lektion uppe i Sålanda, och jag och en annan "anhörig" tittade på. Denna gång, visa av skadan sedan sist, var vi ordentligt påpälsade! När jag kom hem, hade ju inte min pålla fått någon motion, så jag fick ju jag se till att rida min pålla. En N-runda. Med stopp hos grannen för lite småprat.

Resten av dagen gick som vanligt åt till ligghallsbygget och djurskötsel.
Ronja-katten hade efter tre dygns bortovaro skapat viss oro hos matte o husse. Då plötsligt, när jag öppnade ytterdörren, rusade Ronja-katten in, direkt till matskålen och vrål-åt. Så tok-sov hon i husses säng i flera timmar. Gick upp och tok-åt lite till. Och fortsatte sedan sova i husses säng. Först 8 timmar senare hade hon tid att kela med matte och husse. Nu är hon ute igen...

1 kommentar:

illika sa...

Vad skönt att Ronja kom hem och mådde bra!