lördag, oktober 15, 2011

Äntligen ledig!

Ronja hjälper till att hämta posten.
På promenad med pållan och ett stiligt ekipage!

Längst till höger syns vårt gula hus och vårt stall. Dubbelklicka på bilden för närmare titt.

Taknock monteras!

Och så blev ligghallen ett förnämligt arbetsutrymme!

Efter ännu en hysterisk vecka på jobbet, avrundad med helt osannolika förutsättningar – och ändå hann jag! – så är det skönt med helg! Det är verkligen helt otroligt hur folk verkar tro att mitt jobb tar tre sekunder! Att jag kan leverera i samma ögonblick som jag får beställningen. Hur kan man inte förstå att mitt jobb kanske också tar tid? Jag blir så trött. Hur som helst hade jag lyckats göra klart så att helgen kunde bli jobbfri! Yippie!

Saga får bo i ligghallen med paddocken nu, medan jag gradvis låter henne gå på bete en stund då och då, för att åter vänja henne på gräs. Hon vill uppenbarligen ha mer gräs. För idag när vi gick ut för att pyssla med dem, hade Saga lyckats riva vårt tillfälliga stängsel och gick och betade förnöjt i vinterhagen! En sådan rymling!

Så promenderade jag med Saga medan maken red Mökkvi. Solen sken, Saga var pigg och glad och det var allmänt trevligt. På eftermiddagen monterade maken taknock medan jag på förekommen anledning såg över att elstängslet funkar som det ska överallt. Det gör det nu. Och nu är det påslaget också...Så mockade jag och målade fönster. De skulle grundoljas, grundmålas och sedan strykas med två lager fönsterfärg – så det tar ju ett tag. Idag hann jag klart med oljningen i alla fall!

Inga kommentarer: