fredag, oktober 07, 2011

Föga fri från frenetisk fredag

Stiligt ridhus är under uppbyggnad hos veterinären!

Stilton kramar mattes arm så matte jobbar bättre...eller nå't.

Dags för veterinärbesök igen denna fredag. Så min plan var att ta ledigt, eftersom jag har mycket plustid att ta ut. Men – vi har massor att göra på jobbet. Så vi jobbade flitigt hemifrån båda, utom när vi var hos veterinären.

Sagas hov verkar bra nu, men hornet i hoven var inte tillräckligt hårt – så de gipsade igen! Visade sig att en av veterinärerna hade läst artikeln om oss i GP!

Väl hemma igen var det bara att jobba på. Sedan i går eftermiddag har 6 HTML-mail hamnat i mitt knä. Utöver det som jag egentligen planerat att jobba med. Någon måste väl vetat att de skulle göras? Så varför kommer alla på en gång, när de helst redan skulle vara färdiga? Resursplanering, någon?

Så jag satt länge och jobbade på kvällen. Och var ganska sur på att det alltid är så dålig framförhållning i vår branch. Under tiden var bästa maken duktig, så när jag hade jobbat klart, var alla djuren skötta och en tok-god pizza på gång i ugnen! Så det blev ett bra slut på dagen ändå!

Inga kommentarer: