måndag, oktober 17, 2011

Frostmorgon med Trollhättetur.

En frusen tistel.

Zolly-Bolly tycker det är lite häbigt om tassen att gå på frosten.

Mökkvi i hagen.

"Flickorna."

Kryp som gör fler kryp...

Söndagsmorgonen var kall, krispig och frostvacker! Återigen promenerade jag med Saga bort till isis-grannen där vi blev kvar och snackade en stund, innan maken fortsatte mot en skogsrunda och jag vände hem igen. Sedan blev det fönstermålning, panelsättning, mockning...

På måndagen var det dags att hämta hö och halm utanför Trollhättan. För första gången träffade vi "mannen bakom mailadressen" – det brukar vara hans far som tar emot oss. Kanske var han nervös, eftersom vi nämnt att en del höbalar vi köpt sist, var dammiga. Vi hade med några "kakor" för att visa. Och han höll genast med, sa att det var dåligt, och kompenserade oss rikligt med ersättningsbalar och lägre pris. Vi kom undan så billigt så jag nästan skäms. Det nya höet verkar än så länge väldigt bra!

Stackarn. Vi har alltid fått bra hö därifrån, men det har ju varit ett lurigt år i år med mycket fukt. Inte lätt att vara höbonde då...

Så blev det till att måla igen till mörkret och temperaturen föll så jag knappt kunde se vad jag gjorde och snart nog skulle det inte vara varmt nog.

Och så duschade vi och åkte till yogan och fick "öppna höfterna". Jag kände mig ovanligt stel och hade svårt för en ny position. Men minsann så kändes faktiskt höfterna öppnare efteråt!

Inga kommentarer: