lördag, augusti 21, 2010

Pilane med polarna

Gråtande flicka. Kolla spetsen på kjolen.

"Om jag var så röd som du, skulle jag nog inte sola mer" sa jag. Men han ignorerade mig.

Polarna och maken.

Skelettfot och bahytt.

Min vän lilla I ringde för någon vecka sedan och anmälde intresse för att hänga med till Pilane. Och till oss efteråt. Det var 4 år sedan de var hos oss! Så vi bestämde att ses denna helg, den dag det verkade bli minst regn... Vi bestämde så småningom lördag kl 12.00, vid Pilane.

När vi åkte iväg hällregnade det, med avbrott för duggregn. Grå, grå, grå. Men yr.no hade ju lovat klarare väder!? När vi väl svängde in på parkeringen och möte Lilla I med familj så var det i alla fall uppehåll. Det kan man ju nöja sig med.

Så gick vi där och tittade på konstverken. Mycket var kvar från förra året och jag är lite besviken att där inte var mera nytt. Så småningom bröt solen fram, lagom till en fika vid "bahytten"! Då hade vi glömt mugg till vårt kaffe! Som tur var kunde vi låna en av vårt sällskap som dessutom bjöd på smarriga kokosbollar från IKEA! Små, men naggande goda.

Så gick vi vidare i strålande sol, och vände så småningom hem till oss. Hus och hästar förevisades, varpå vi satte oss och åt smådelikatesser i köket och pratade. När de åkt ägnade jag och maken oss åt lite finridning på pållarna, och så var den dagen slut!

Inga kommentarer: