onsdag, augusti 04, 2010

Pållar och produktion

Maken på Saga

Missarna hänger gärna med oss till postlådan och ut i hagarna. Och vill ha kel. Det är sött.

Slit och släp.
Jag har jour på jobbet denna veckan, synnerligen ofrivilligt, men hellre jag än att någon kollega inte ska kunna resa bort. Det kunde ju gå an om det rört sig om någon enstaka timme, men igår och idag satt jag 3,5 timmar och arbetade. Och mer lär det ju bli, när korren kommer. Dooh!

Igår bytte maken och jag häst! Finridning i paddocken! Jag måste ju ha alla tips på hur man rider Mökkvi, inför att maken åker till Gävle för att hälsa på sin bror och sedan gå på Uppsala Reggae Festival tillsammans. Jag fick väl till alla gångarter på Mökkvi, även om jag fick jobba på det. Maken hade större problem med Saga, men hon är ju lite egensinnigare och inte helt lätt att rida så att det blir perfekt.

T trodde inte sina ögon i morse, när hon på vägen till jobbet såg mig i vår bil i Älvängen kl 05.45! Men jag lämnade av maken vid bussen, åkte hem och försökte bara fortsätta dagen, men somnade förstås i soffan med tidningen i knät...

På kvällen kom T igen och vi red bort till andra sidan vägen och letade stigar så vi skulle kunna få till en "runda". In i skogsnår och in på småvägar, men alla slutade i oframkomlighet. Men vi hittade en underbar skogsväg att öka farten på, som dock var en återvändsgränd. Men en lång sådan. Problemet med både Saga och Mökkvi är att de gärna kastar upp huvudet när vi ska öka, men då går de inte bra. Mökkvi gick jättehögt med huvudet och blev slängig och otaktig, men vi fick in ett fint pass-pass. Det är han bra på! Hur som helst blev det mycket motion för pållarna.

På hemvägen bytte vi häst, så jag fick prova Embla. En cool häst som gick utmärkt att rida på när jag tog lite mindre i tygeln. Fick kanske bara till några enstaka steg ren tölt, men hon är inte heller helt lätt-töltad. Kul var det i alla fall.

Inga kommentarer: