söndag, maj 18, 2008

Kropperten kverulerar ...

Idag var planen att fylla släpet med alla skräpkassar från stallbygget, åka till miljöstationen och sedan till Tre Hästar och köpa släpet fullt med torv. Medan jag dammsög (utterly booooring!) lastade maken nogsamt släpet, bara för att inse att Volvons batteri lagt av! DOOH! Så vi fick ställa den på laddning och ta Forrrden med det vanliga "hushållsskräpet" till den vanliga återvinningsstationen istället. Oups - där var ett mjölkpaket som dött under pinsamma omständigheter! Hujedamej! Det luktade inte hallon, om man säger så...

Lite torv fick vi allt plats med ändå, lite flera snabbstolpar och lite andra pryttlar, varefter vi stillsamt körde hem så vi inte fick någon "killer peat" i nacken vid nå'n inbromsning.

Efter lunch byte maken till sommardäck på Forrrden medan jag stängslade in paddocken. Snabbstolpar är bra och lätthanterliga, men längs med paddocken finns så mycket STOIN (sten på göingska) så det var omöjligt att få i dem på vissa ställen. Marken är precis stenhård nu i torkan! Jag klurade ut hur vi skulle koppla elstänglset till slut, och det funkade utmärkt! Så gick vi en vända och försökte dra bort all alsickeklöver (Som rödklöver, fast med vitt på toppen av blomman.) Inte bra för hästar, om än inte akut giftiga. Drog bort lite tistel också, insåg jag plötsligt, den smärtsamma vägen ...

Nu är där lite gräs längs med staketet, men jag tror att det kanske kan vara lagom för Saga att börja sin betestillvänjning med.

I morgon söndag åker jag med några på jobbet och Kundén, på studieresa till Rügen. Ska bli skoj, fast jag har ju egentligen inte tid ... Kommer hem måndag vid midnatt, sedan ska jag till Linköping på tisdag kväll. Ingen rast, ingen ro.

Dagens aktivitet har resulterat i en stygg fysisk trötthet och viss frusenhet, ity dagens vindar var av arktisk karaktär. Nu ska jag lägga mig. Zolly ligger redan här och snarkar ...

Inga kommentarer: