fredag, maj 09, 2008

Arbeta på egen hand ...

Igår gjorde jag det igen. Skar rent en utskrift, höll linjalen så att bara en pytte-, pyttebit av mitt vänstra mittfinger stack ut från linjalen när jag raskt drog skalpellen längs dess kant .... Swipp!

Det går så fort och skär så vasst att det inte känns. Men blöder gör det. Och vad de än säger - det finns inga plåster som funkar bra på fingertoppar! Svider som attan när jag tvättar händerna och jag kommer åt överallt med fingret. Fast det bara är ett litet, litet sår. Men det är ju bättre idag, läker attans fort.

Har inte så ont i håret heller, fastän det bjöds frikostigt på öl, vin & avec på treerättersmiddagen igår.

Tänk ... om jag bestämmer mig för en viss pålle i morgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då har du så att säga desinficerat såret innifrån

Anonym sa...

Så spännande nu när jag läser detta på lördag kväll kanske du är hästägare :)
Förresten kan man inte ha en för ”fin” häst. Har du bara råd med inköpet så kostar det ju lika mycket varje månad att ha en fin häst som en billig. Och så får du ju desto roligare varje gång du rider henne. Kanske får vi se er på tävlingsbanorna nu ;)
Kaneli som är tillbaka från Cypern nu.
Ett land som britterna tagit över... inte turkarna.

Anonym sa...

Hej Syster!
Nu är klockan över 12.00 på söndagen och du håller fortfarande oss som läser din blogg i olidlig spänning! Är ni hästägare nu? Vad gäller priset på hästen tycker jag att du ska jämföra det med vad du gav för den gamla Volvon. Hästen kommer du förmodligen ha längre än bilen!
Purr från Syster