onsdag, maj 21, 2008

DOOH! DOOH! DOOH! DOOH! DOOH!

Söta Saga

Teveronika

Vad är det här för pyttesmå blommor?


Ronja slappar
Tisdag efter jobbet bar det iväg till Linköping - själv! Trodde jag skulle vara sömnigare, men det gick geschwint, även om det är trist att köra själv. Jag kompenserar det genom att högt sjunga med i favoritlåtarna på bilstereon - något jag inte vill utsätta eventuella medresenärer med. Karo goes Sineád o'Connor, Madonna och Neneh Cherry ...


På onsdagsmorgonen var jag på plats för veterinärbesiktningen av Saga. Hon travades på volten. Det gjordes böjprov. Så var hon lite halt på höger bakben! DOOH! I övrigt verkade hon frisk och fin, och hon verkade inte spänd. Veterinären kunde inte hitta orsaken. Han böjde två gånger, klämde på ryggen för att leta spänningar, men hittade inget. Men lite grand haltade hon. Mera en stelhet än hälta, men den var där. DOOH!
Så nu behåller de henne där, för att ridas endast av "dem", dvs inte gå på lektioner, så de kan se om det fortsätter eller om det snart går över. Kan ju vara en tillfällig sträckning. Så görs ny besiktning om ca 2 veckor. Är hon inte bra då, får jag väl börja titta efter annan pålle ... men ... jag vill ju ha Saga, ju!
Det positiva är att veterinären uppenbarligen är duktig och noggrann, och att jag själv kunde ana (innan han sa något) att det var något med höger bak. Hoppas, hoppas hon snart blir helt bra - att det bara var tillfälligt! Hon är så fin.
Gosade med henne lite i hagen innan jag åkte hem. Suck. Gråt och tandagnisslan. Sur och grinig åkte jag hem till Göteborg. Frustrerad. Vet inte hur det går. Kan inget göra. Och kan inte skylla på någon. Hältor händer ju. Jag har ju hittat min pålle! Vill inte börja leta igen. Tung suck. DOOH! DOOH! DOOH!
Väl hemma blev jag på en smula bättre humör, fullt av söta teveronikor och andra små blommor på hemmanet samt tre stolliga katter varav en med kelslag. Går inte att vara riktigt olycklig med en liten Mozzy i famnen.



4 kommentarer:

Holmarna sa...

Usch, vad sorgligt! Hoppas innerligt att det bara är en tillfällig hälta. Kram!!!

Anonym sa...

Så tråkigt, det är ju typiskt nu när du hittat din häst. Men förhoppningsvis är det kanske bara en överansträngning. Om hon stått mycket hos förra ägaren och sen tränats mycket inför visningen på kort tid? Vi får vänta och hoppas på det bästa! Det ordnar sig ska du se.
Kram Kaneli

Anonym sa...

Syster!
Vad tråkigt! Vilken jobbig väntan det blir nu! Men jag håller tummarna!
Purr Syster

Karos Corner sa...

Tack för alla "peppisar"! Hon har tränats upp på ca 3-4 månader från otränad och väldigt överviktig till smärt och välmusklad. Nå, har vi tur blir hon bra, och med ännu mera tur hittar vi makens pålle under tiden!... Hittade en fyrklöver idag, så någon tur ska jag väl ha ...

Kverulant-Karo