måndag, maj 05, 2008

Fredag - hem via Vadstena

Vid 12-snåret var vi vid stuteriet för att provrida några av pållarna vi såg på visningen. Skimmeln var helt fel, den svarta valacken rätt OK, men vi fick prova ett fint stort svart sto, som var väldigt mjuk och fin. Det var först på vår lilla mini-uteritt som jag föll - fick en väldigt fin tölt. Så nu är jag sugen på henne ... en väldigt fin häst, lite dyr, men duktig femgångare och en häst att utvecklas med... Fast hon är islandsfödd och har bara bott i Sverige i 6 år - eksemvarningslampan blinkar, även om hon inte visat på problem hittills ... Så svårt! En del av mig vill köpa hemme bums, den andra känner att hon kanske är för "fin" för mig. Håhåjaja ... måste bestämma mig ...



Efter provritten körde vi mot Vadstena för att turista lite. Vi stannade vid en mack för att diskret klä oss civilt i bilen, och hittade vägskylten nedan. Tänk att bo i Normlösa! Har de inga skrupler där?


Efter en lite trist pizza i ett regnigt Vadstena åkte vi för att titta på en gammal domarring. Där fanns det här lustiga barrträdet. Någon som vet vad det är? Lärk?



Här fanns också gullvivor - här lite underifrån ...



Och här är den stiliga domarringen med ett vackert träd i mitten!

Här är maken med en domarringsten och en gloende kalv...



... och här är kalvens mamma. Tur man inte har ko-skräck ...








2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det verkar vara ett lärkträd

Kolla in teckningarna till höger

http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4rk

Anonym sa...

Jag skulle vilja använda bilden av vägskylten i en publikation. Var snäll kontakta mig:
margareta.elg@mbox200.swipnet.se