söndag, augusti 30, 2015

Bus i hagen.

 God morgon, matte, säger Mozz.
 Kaphyi!
 Naira med de fantastiskt vackra ögonen!
 Killar som kivas.
 Sumaq och Naira.
 Sumaq busar lite med Imilla också.
 Tjoho!
 Tre små söta odågor.
 Kaphyis fina suriull!
 Grillkväll.
Månuppgång.


Idag satt jag på pållan för första gången sedan fånganfallet 20 maj - mest för att prova sadlar - men märkte att pållan inte alls verkade öm i fötterna! Vi kunde göra små snäva svängar helt utan tvekan och snubbel. Trots att hon fått 10 minuters bete på gräs idag. Hovarna kändes svala och fina efteråt. Och en av sadlarna kändes tämligen bra för både pålla och mig...   

Grannarna har ju sina pållar på sommarbete hos oss, och deras dotter T hade sett några sadlar som var till salu för ett väldigt bra pris, som hon trodde kunde passa Saga. Och hon hade rätt – tydligen log jag väldigt mycket när jag provade en av dem, vilket avslöjade jag nog behövde den sadeln...

Inga kommentarer: