fredag, augusti 21, 2015

Otäck sommarvärme

 Två bilder – den till vänster är temperaturen i skuggan, den till höger temperaturen  mitt ute på gårdsplan, där det verkligen inte fläktar mycket. Hade gärna fått vara ca 15 grader kallare för mig...
 Enda svala platsen att vara på, är verandan på norrsidan huset. Turligt nog når trådlösa nätverket ut hit.
Värmen gör att huset blir fullt av irriterande flugor!
 Grannens fina Affe.

 Och vår fina Kaphyi.

Naira gör sig i aftonsolen!


Det är lite ironiskt att jag valde sen semester för att slippa den där "sommarhettan i juli". Eftersom det faktiskt var ganska svalt nästan hela sommaren till ungefär samma dag som jag gick på semester. Så alla tycker att jag har tur med vädret, eftersom det är "så härligt väder" just nu under min semester, medans deras var kall. Men JAG ville ju haft en sval semester!

Det är som att värmen gillar mig och stalkar mig.
Miljoners flugor kommer in i huset varje gång man vädrar, och de är överallt och smutsar ner, surrar och är allmänt irriterande. En sort bits dessutom så det gör ont på riktigt! Jag kan INTE förstå vad som skulle vara så härligt med sommar – kära höst: Kom hit! Jag längtar.

Det var ju en reporter från lokalbladet här den 14e. Igår kom artikeln, så vi blev igenkända på bilverkstaden och börjar nästan bli lite lokalkändisar.

Inga kommentarer: