fredag, september 04, 2015

Ostadigt väder

 Killarna.
 jag och Saga på promme i kvällningen. Japp – vårt hemman under solen.
 Lite gott efter promenaden.
 Solregn.
Spindelväv.


I måndags provade jag den nya sadeln igen. I skritt, 40 m tölt och 40 m trav. Mer ville jag inte rida min otränade pålla. Hon gick superbra i alla tre gångarterna! Trots konvalescensen! den sadeln måste jag ju faktiskt köpa då.... Jag sitter liksom stadigare och bättre i den.

I tisdags var det min tur
att rida på ridskolan. Bäst som det var kom en störtskur och smattrade på taket, så min häst hispade upp sig. Men han lugnade sig så småningom. Men jösses vad det låter när det ösregnar på plåttaket till ridhuset!

Igår gick brandlarmet på jobbet. Det gör det ibland. Ibland som övning, ibland för att någon maskin ångar på lite mycket. Det har aldrig varit någon fara egentligen. Men det är en stor arbetsplats och tar en stund att få ut alla. Sedan samlas vi på särskilda platser och vissa ansvariga ser efter att alla är på plats. Och mitt som vi stod där på samlingsplatsen ute på lastbilsparkeringen, började det hällregna! Turligt nog hade jag tagit jackan på mig. Det hade inte alla....

Och idag var det också väldigt växlande. Men solregn är fint!

Inga kommentarer: