lördag, augusti 29, 2015

Vårt första päron och en AW!

 Jösses vad sniglar det är i år!
 Tupac. Med äcklig smak i munnen, och grönt spott i luggen. Han har uppenbarligen varit i dispyt.
 Liten alpacka under dramatisk himmel.
 Söta killar.
 Päronträdet planterades 2007, tror jag. Här är vår allra första frukt! Tyvärr glömde vi ta det sedan, så det var plötsligt försvunnet en dag.
Stilig måne på väg från AW.

Igår var det dags för AW, så efter jobbet tog vi oss alla in till sta'n, dock vid lite olika tider och med olika ärenden emellan, så jag gick en bit alldeles själv, eftersom jag gått av spårvagnen på fel hållplats...

När jag gick genom Haga så träffade jag på min kompis Vev, så vi blev ståendes en stund och pratade, och det var ju tur, för...

När jag kom till krogen och trodde jag var sen, visade det sig att bara en av mina arbetskamrater kommit, och det alldeles nyss! Men vi var ju i alla fall två, så vi satte oss med varsitt glas och pratade och hade trevligt, och snart kom det folk droppande, så vi blev nog ett 15-tal personer!

Stället har två våningar, och vi satt denna gång på övre. Man ska uppenbarligen sitta på den undre. För i början av kvällen var musiken låg, så alla vid bordet kunde samtala med alla. Efter några timmar var musiken så hög att man knappt hörde vad den andre sa, även om man skrek varandra i örat.

Men trevligt var det, så länge man kunde prata. Sedan blev det en halvsnabb sorti för att hinna till tåget!

Inga kommentarer: