söndag, september 28, 2014

Snuva, sol och skoj


 "Får vi beta i trädgården?" (Det fick de).
 Flocken. En del av den i alla fall.
 Nu har vi halm!
 Imilla!
 Lilla terroristen rar Tupaq i rygghåret...
 Kvällning i alpackahagen.
 Slappande ungdomar. Och Kachita.
 Puss på husse!
Busflickorna!

I veckan var jag förkyld, precis som halva avdelningen på kontoret. Vi var många som jobbade ändå och snöt oss i kör, som i kanon. Själv var jag rätt OK eftersom mitt värsta hade varit, men några av de andra var riktigt eländiga. Man borde ju stanna hemma då. Men det är inte så lätt om man är feberfri och har mycket att göra. Och inte konstigt att man blir förkyld – i veckan blev det frost på bilrutan ena dagen, och massa regn andra dagen. Och sol och varmt in emellan. Väldigt svårt att klä sig...

Men jag repade mig bra till torsdagen
då jag träffade två gamla arbetskamrater på en After Work. Härligt att träffa dem igen!

Till helgen planerade man att sova ikapp sig lite – men på lördagen fick vi åka iväg vid 10-snåret och hämta halm i Trollhättan. Vi lyckades som vanligt knöka in så släpet blev totalt fullt!

Och Mökkvi har varit feberfri en vecka nu!
Och Saga visar inga tecken på att ha blivit smittad! Så skönt med friska djur!

Inga kommentarer: