söndag, september 14, 2014

Valdag. Och bakis.

 Busiga trion.
 Mökkvi får mumsa lite gräs då och då.
 En lustig svamp i hästhagen...
... undras vad det är för sort?

 
Lite trött var jag allt idag. Hela dagen. Jag vaknade tidigt och kunde inte somna om, men under dagen blev det små spontana lurar i soffan och TV-fåtöljen...

Efter frukost åkte vi till vallokalen långt ut i ingenstans och gjorde vår medborgerliga plikt. Sedan åt vi Mongolian Barbeque på Mr Johansson. Mums! Precis vad jag behövde. Med en sprittig Cola till!

Väl hemma skötte vi djuren (lååångsamt). På kvällen blev det pizza, den bästa dagen-efter-maten. Och på natten var det oändligt skönt att få sova! 


Fast ledsen är man att Sverigedemokraterna fick så många röster i valet. Och att Mökkvi fortfarande har feber. :-(

2 kommentarer:

illika sa...

Jag skulle gissa att svampen är honungsskivling, men säker är jag inte.

Karos Corner sa...

Tack Illika. Fast det är svårt att avgöra. Våra växer ju inte på någon stubbe...