måndag, juni 30, 2014

Sista gången jag fyller "40 plus"...


Svävbollen. 

En present helt i min smak.
Besök.

Kvällsdimman drar in.

Tjo!

Pållar i solnedgång.

Imilla! Full av bus!

Sawila. Tokrund. Hon MÅSTE få sitt föl snart!
(Har vi tänkt nu i snart 2 veckor...)

Så fyller man alltså 49 år! Låter tokgammalt. Har hittat två grå hår hittills, men de har fallit bort. Men jag tänker inte ålderskrisa. Jag tänker, att alternativet till att fylla år är lite trist. Jag kanske blir 98 år! I så fall har jag bara levt halva mitt liv nu!

I posten låg ett spännande paket från min syster – ett "kontors-kit" med lite skojiga småprylar att pimpa min arbetsplats med! Bland annat en svävboll (inser att jag saknat sådan på alla arbetsplatser). Kolla videon – hur kul som helst att leka med. Och bra lungträning, skulle jag tro!

En gammal kompis till maken kom på besök, med två söner. Han hade insett att jag fyllde år, så jag fick en stilig ostbågspåse!

Vi fikade medan regnet hällde ned
utanför. Till slut blev det uppehåll och vi gick och kikade på alpackorna, innan vårt besök åkte hem.

På kvällen skämde maken bort mig med bubbel, god grillmat, tårtbit och bl a en stilig T-shirt med ett alpackaansikte på!

Sedan gick vi ut på ägorna
medan kvällsdimman smög på och gav en trolsk stämning åt landskapet.

Inga kommentarer: