söndag, juni 15, 2014

Oväntat besök

 Tamya kan ju faktiskt gå med på lite kliande på halsen.
 Kakan.
 Det är en ynnest att få klia en alpacka!
Tupaq.

Denna morgon var det dags för "terminens" sista träning för HG. Vi fick rida på ovalbanan hela lektionen, vilket har sina fördelar, för hästarna blir mera framåt då. Det gick bra! Fast jag vågade inte galoppera riktigt. Jag ville, men kroppen min är rädd att ramla av och därför märkte jag att jag omedvetet hade "handbromsen" i. Lika bra att göra det som funkar istället. Så jag får träna galoppen lite i uppförsbackarna hemma först.

Saga skötte sig utmärkt i transporten både dit och hem! Så skönt!

 
På kvällen grillade vi och drack lite vin på baksidan, då Frodo-kompisen ringde och frågade om hon fick komma och spana på föl. Det fick hon givetvis! Så vi satt en god stund i hagen med alpackorna, Tamya lät sig klias lite, och det var allmänt mysigt. Sedan blev det kaffe, och turligt nog hade vi en paj maken gjort också! Så det blev en seriös fika!

Inga kommentarer: