måndag, november 26, 2012

Never Ending Rain

 Solglimt över geggamoja!
 Vår uppfart. Snart får vi skaffa ett amfibiefordon, tror jag.
 En kväll sken månen bakom molnslöjorna och speglade sig vackert i vattenpölarna på uppfarten. Vackert var det. Och uppenbarligen inte så fotograferingsbart.

Alpackorna håller sig mest inne nu. Särskilt om vi kommer. Vi har ju kanske mat med oss!

Sedan sist har det regnat. Och regnat. Så kom det lite starkt gult ljus ett tag, som jag insåg var solen. Gjorde lite ont i ögonen men kändes märkvärdigt varmt. Sedan blev det regn.

Igår dristade jag mig att rida Saga igen, första gången efter min spontana avstigning, som jag fortfarande känner av lite i kropperten. Jag började med att löslongera henne i paddocken för att se vad för humör hon var på denna gång, innan jag klev upp och red lite i paddocken. Lite spänd var hon, gjorde ett litet skutt på longerigen och ett litet med mig sittande på, men inget stort. Kändes bra att köra 10 minuter löslongering, 15 min ridning, och 10 min promenad. Pållan blev avslutningsvis både avspänd och lyhörd!

På lördagen var vi hos svågern i Askim med "tjocka släkten" och firade nevöernas födelsedagar. Så medan man matas med massor av mat, kakor och tårta så kan man sitta och prata med svägerskans trevliga släkt. Vi ses ju bara en gång om året. Barnen har fullt upp med sina presenter...

Igår åkte vi bortom Kungsbacka till Kaneli-kompisen och bjöds på smarrig trerätters middag, skakade ned den med lite XBOX-spel och tok-kelade med världens snällaste och keligaste vovve med världens mjukaste öron! Bra kan man ha det!

Som vanligt avslutar vi varje kväll med att göra hästarnas hovar rena från lera, desinficera dem och stoppa in dem i sina boxar (hästarna alltså, inte bara deras hovar), så de får bli torra om fötterna någon gång. Är så less på denna evinnerliga väta. Jag vill ha torrt och kallt så de kan gå ute dygnet runt! Tror det regnat nästan varenda dag sedan augusti! Stön! Kung Bore, var är du?



2 kommentarer:

ubitt sa...

Det var attans vad BLÖTT ni har det! Nåå, vi har nu gått över från regnperiod till snö-igloos.. kanske ni med?
Härligt med er alpackaflock, fler foton på dem tack!!!!!!!! kram

Karos Corner sa...

Vi har ingen snö ännu. Men det är nog bara en tidsfråga. Är bara så glad att det ÄNTLIGEN är kallt nu. Hela hösten har hästarna fått stå inne om nätterna för att kunna vara torra och rena om fötterna NÅGON gång. Själva hagen är inte så lerig, utom där den grusade delen skarvar mot gräset förstås. Men det står liksom vatten i gräset! Vi får börja odla ris tror jag...