fredag, november 16, 2012

En bushäst hemma, alpacka i skyltfönstret och en haj på kontoret

 Mycket månad kvar i slutet av pengarna denna gång...
 Denna fina alpacka-handdocka finns i ett skyltfönster på väg till kontoret.


Saga-bus...

Denna haj kom seglande inne på kontoret härom dagen...


I onsdags var det dags för ett Bollywood-danspass med f d arbetskamraten igen. Jag har bara varit där 4 ggr, med ett uppehåll på två veckor mitt i, och ändå är det redan mycket lättare! Detta trots att jag var mörbultad efter min "spontana avstigning" av hästen härom dagen.

När svullnaden med sin smärta lagt sig, känner jag nu i tur och ordning hur överansträngda muskler gör sig hörda. Magmusklerna gör ont när jag skrattar, t ex. Jobbigt...  ;-)

På torsdagskvällen kände jag mig nödgad att motionera Saga. Men beslöt klokt nog att löslongera istället för att rida. När jag löslongerar henne brukar jag få mana på ganska mycket för att hon ska röra sig. Idag – var det inte så! 

Snart for hon runt på volten som ett jehu i både galopp, pass och några okända gångarter så jag blev orolig att hon skulle gå omkull, sparka sig eller i alla fall tappa en sko, där hon studsade omkring i vilda krumbukter och backutsprång i en hisnande fart!




Så småningom lugnade hon sig och travade fint på volten, och följde lydigt med bredvid mig, lös, över några cavaletti-bommar på marken. 

Hon behövde helt klart busa av sig!

  

Inga kommentarer: